vrijdag 2 december 2011

Overleven

Salvador Dali

Een van de meest controversiële en excentrieke kunstenaars van de 20ste eeuw .

Kent u dat? Het gevoel hebben onder een steen vandaan gekropen te zijn ?
Vandaag heb ik zo n gevoel.
Dit schilderij illustreert mijn gevoelens
De man op de voorgrond kroop uit het ei.
Komt de zon op of gaat hij onder, voor mijn verhaal moet hij opkomen dus doet hij dat.
Op weg zijn naar iets nieuws, een nieuw avontuur tegemoet.De loop houding waarop de man op de voorgrond is geschilderd,zijn armen iets zwaaiend verbeeld het op weg zijn.Hij laat het achter zich .

Met dat gevoel werd ik vandaag wakker.
Iets achter mij laten, de zon die er bij gaat schijnen, vast beraden op weg zijn .

Dat vertaald mijn gevoelens na dagen in bed de wereld om mij heen laten voor wat het was.
Omdat '' overleven''  dat van mij vraagt.
Het eerste wat na zulke dagen openbreekt is,  het weer op weg kunnen gaan naar de mensen om je heen.
Want ..overleven.. doe je alleen.
Mijn dierbare worden wel goed in de gate gehouden, onmisbaar als ze zijn.

Er zijn verschillende gradaties van ..overleven..De letterlijke vertaling van overleven is het in leven blijven ondanks levens bedreigende omstandigheden of gebeurtenissen

Zo n overleven is het gelukkig niet.
Het woord overleven moet meer in de sfeer van de synoniemen worden gezocht.
Het synoniem van overleven is, doorkomen, doorleven, doormaken, dulden , Lijden , doormaken, ondergaan , ondervinden , trotseren, uithouden, uitstaan, verdragen, verduren, om er maar een paar te noemen.
Daar huist mijn overleven.
En ik deed!
Ik doorstond en maakte door, ik verdroeg en ik duldde , ik leed maar hield het vol.
En ik maar denken dat ik helemaal niets aan het doen was.
En nu herpak ik wat ik pakken kan en geniet wat er te genieten is.

Voor nu omdat later,  later is en ik dan wel weer zie

Groetjes de optimist






1 opmerking:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.