woensdag 9 november 2011

Beelden dagboek






                                         Streef nergens naar en alles ontvouwt zich vanzelf...





Meditatie is in. En niet alleen bij mensen met een hang naar oosterse mystiek.
Meditatie is hard op weg uit te groeien tot een algemeen medicijn tegen b v informatie-stress
Veel ziekenhuizen experimenteren al met meditatie door patiënten.

Zweverig gedoe? Welnee, hersenen  onderzoekers hebben zich de afgelopen tijd bezig gehouden met meditatie.
De resultaten laten zien dat meditatie een uitstekende hersen training is.

Aandachts meditatie is de bekendste vorm van mediteren. Het fixatie punt waar je de aandacht op richt doet er niet echt toe.Het gaat erom dat je de aandacht gericht houd.
Bij de vorm die ik gebruik, is de aandacht gericht op de lijn en de tekenpen.
Het uiteindelijke resultaat is een gevolg van de tekenen maar niet het doel.
Fouten kan je niet maken.
Het herhalen van lijnen vormen de patronen.
Het kader van het kaartje waarop getekend wordt is 10 cm bij 10 cm, dit formaat geeft gelijk de duur van de meditatie aan..
Het is de weg, niet de bestemming wat het doel is, als in het leven zelf.


Daar waar woorden even niet gevonden worden ontstaat het beeld
Elke dag neem ik een moment voor meditatie en doet dat door intuïtief te tekenen op kaartjes van 3.5 inch bij 3.5 inch.
Het kader geeft de meditatie duur aan.
De begeleidende tantra luid :  Streef nergens naar en alles ontvouwt zich vanzelf...
Ieder lijntje krijg de aandacht die het verdiend en dat levert een eind resultaat, wat verkregen is maar niet het doel.
Het is de weg en niet de bestemming waar het om gaat.
Een ''fout'' buig ik om tot een nieuwe oplossing 
Het uitgommen is niet toegestaan.  
Het leven zelf, bied die mogelijkheid ook niet 

Zentekenen: is een eenvoudige en ontspannende teken methode met een theoretische en filosofische basis 
Het is een meditatieve kunstvorm die persoonlijke ontwikkeling en creativiteit stimuleert en bijdraagt aan welzijn.
Hoe ingewikkeld de tekeningen lijken, ze zijn simpel te maken, met eenvoudige herhalende lijnen.
Op die manier is het mogelijk te ontspannen, met een leuk resultaat.

Zo mediteer ik mijn hoofd leeg, en ontspan.
Ik lijd chronische pijn, naast mijn medicatie en mijn tens is deze manier van mediteren heilzaam voor mij ..

Ik zou het dan ook alle patienten met chronische pijn aan willen raden.
                                                                
ONTMOET DE STILTE :







































  
Bijschrift toevoegen






















In aandacht schuilt een schoonheid 


17 November 




18 November


Ik ontmoet de ..stilte ..als ik teken

19 November 2011





1 opmerking:

José zei

"Ik ontmoet de ..stilte ..als ik teken" ....
Mooi dat je iets kunt creëren en daar stilte in vindt! Ziet er kunstig uit!!