vrijdag 31 mei 2013

En toen begon ik in ......

Detective Fiona Griffiths is jong, toegewijd en slim. Maar er is iets dat zij angstvallig verbergt. Iets dat te maken heeft met haar onvermogen om te huilen. Met haar vertrouwdheid met de doden. Met het mysterieuze gat in haar CV. Wanneer ze in haar eerste zaak de moord op een jonge vrouw en haar dochtertje moet onderzoeken, en er meer gruwelijke moorden volgen, wordt Fiona gedwongen de confrontatie aan te gaan met haar donkerste geheimen. En met een verleden dat ze nooit echt achter zich heeft kunnen laten...















Titel: Fiona

Geschreven door  : Harry Bingham

Uitgegeven door :  De Fontein

Pagina's : 400 



En wat vond ik er van.....

Ik heb erg genoten van Fiona. Het leest lekker snel, een echte page turner voor mij.

Het hele boek door bleef de spanning erin, omdat je tot het aller laatst pas begreep hoe alles in elkaar stak.

IK vond het grappig, spannend en ik genoot van de naïviteit en het sociaal onhandig zijn in Fiona's karakter.

Ze deed mij wel al lezend steeds sterker aan Sofia Helin denken die de rol van rechercheur vertolkt in de film '' De Brug" 

Ik weet inmiddels ook zeker dat ik Harry Bingham in de gate ga houden want Fiona, ja daar wil ik meer van weten .

IK gaf het * * * * omdat ik het een ijzersterk debuut vind. 

Geen opmerkingen: